E-İhracatta doğru pazaryerini ve doğru ülkeyi seçmek sizi sonuca götürecektir
Duygu TAŞKIRAN – M. Taha ÇELİKBAŞ – Herkes Duysun
BURSA (İGFA) – E-İhracat, farklı ülkelerdeki hedef kitlelere yönelik çevrimiçi satışları çevreleyen süreçler bütünüdür. Alanında uzman E-İhracat Müdürü Samet Sarıuşak, bu alanda ilerlemek isteyenler için süreçle ilgili değerli bilgiler verdi.
Samet Sarıuşak, e-ihracatın internet üzerinden bir ülkeden diğerine yapılan bir satış türü olduğunu belirterek, “Şu anda Türkiye’nin bu alanda en aşina olduğu kanal Amazon kanalı, birçok firma kendi ürünlerini satıyor. Amazon aracılığıyla. “Aynı zamanda farklı markaların ürünlerini de satabiliyor.” söz konusu.
“ÜRÜN VE KANAL SEÇİMİ ÇOK ÖNEMLİ”
Bu alanda ürün ve kanal seçiminin de çok önemli olduğunun altını çizen Sarıuşak, “El yapımı bir ürün üretiyorsanız bu ürünün kanalı Etsy’dir. Bir marka satıyorsanız Amazon’u tercih edebilirsiniz. “Kendi markanız varsa Shopify’ı kullanarak kendinizi oraya yansıtabilirsiniz.” İfadelerini kullandı.
Ürünlerin satıldığı ülkelerde yasal süreçlerin takip edilmesi gerektiğini belirten E-İhracat Müdürü, hukuki hükümlerin farklılık gösterebileceğini ve her ülkenin farklı bir hukuk sistemine sahip olduğunu sözlerine ekledi.
“DOĞRU PAZAR YERİ VE DOĞRU ÜLKE SEÇİMİ SİZİ SONUCA GÖTÜRECEKTİR”
E-İhracatın önemli kollarından gümrük süreçleri hakkında da bilgi veren Sarıuşak, açıklamalarına şöyle devam etti:
“Sattığınız ülkelerin vergi dilimleri var ve bu vergi dilimleri her ülkede farklılık gösteriyor. ABD’ye sattığınız veya toplu olarak gönderdiğiniz ürünlerden 800$’a kadar vergi alınmaz. İngiltere’ye göndereceğiniz kargo 1 pound bile olsa yüzde 20 vergili ise. Buradaki önemli faktörlerden biri de oradaki vergi sistemine hakim olmaktır. Gerçek pazarı ve gerçek ülkeyi seçmek, para kazanma açısından size sonuç verecektir.”